Jakie klocki hamulcowe

0
77
jakie klocki hamulcowe

Wcześniej czy później będziesz musiał zdecydować staniesz przed koniecznością odwiedzenia warsztatu i wymiany niektórych elementów samochodu – chodzi szczególnie o części, które regularnie się zużywają. Jednym z elementów decydującym o bezpieczeństwie pasażerów są hamulce, a dokładniej klocki hamulcowe lub szczęki hamulcowe. Dobra wiadomość jest taka, że ​​wybór klocków hamulcowych i szczęk hamulcowych jest niewiarygodnie duży, więc znalezienie takich, które pasują do Twojego samochodu, portfela i stylu jazdy, powinno być stosunkowo łatwe.

Wybór odpowiednich klocków hamulcowych i szczęk hamulcowych

Wszystkie hamulce muszą mieć stosunkowo miękki materiał cierny przymocowany do mocniejszej metalowej płyty nośnej. Producenci hamulców stosują dwie metody mocowania materiału ciernego do płyty podkładowej: klejenie lub nitowanie nitami o wysokiej wytrzymałości.
Nie ma wyraźnie lepszej metody mocowania materiału ciernego, ale klejenie pozwala hamulcom przetrwać nieco dłużej, ponieważ gdy materiał cierny zużywa się, nity stykają się z tarczami lub bębnami hamulcowymi i piszczą, gdy są prawie zużyte. Kiedy usłyszysz pisk nitów stykających się z wirnikami lub bębnami podczas hamowania, czas zmienić hamulce.

Jakie klocki hamulcowe wybrać?

Wybierając materiał klocków hamulcowych, pomyśl o swoich wymaganiach dotyczących jazdy. Kupowanie zamiennych klocków hamulcowych lub szczęk hamulcowych będzie wymagać wyboru materiału, z którego są wykonane. W tym momencie musisz określić, jak poważne są Twoje potrzeby w zakresie hamowania. Niektóre rzeczy do rozważenia to:
Czy jeździć po górzystym terenie?
Jak klimat panuje w miejscu twojego zamieszkania?

tarcza

Czy ciągniesz przyczepę za pojazdem?
Czy masz do czynienia z głębokimi kałużami w zimie lub w porze deszczowej?
Wybieraj między organicznymi, półmetalowymi, w pełni metalicznymi i ceramicznymi materiałami podkładek zabezpieczających. Przed wyborem klocka hamulcowego ważne, aby wziąć pod uwagę zalety i wady każdego z wariantów.

Organiczne: niektóre samochody są wyposażone w hamulce wykonane z materiału organicznego. Zapewnia to dobrą żywotność pozostałych elementów hamulca, ale nie zapewnia lepszego hamowania podczas ciągnięcia przyczepy lub pokonywania długich tras zjazdowych. Ponadto organiczny materiał hamulcowy traci dużą zdolność hamowania, gdy zmoknie.

Półmetaliczny: lepszy materiał hamujący nazywa się półmetaliczny, w którym kompozyt miękkich metali jest osadzony w materiale ciernym, który poprawia hamowanie. Jednak powoduje to zużycie wirników lub bębnów nieco szybciej niż w przypadku materiałów organicznych.
W pełni metaliczny: Następnym krokiem w kierunku podwyższenia ceny, jakości i skuteczności hamowania są w pełni metalowe hamulce, które oferują doskonałe hamowanie w prawie każdych warunkach, ale szybciej zużywają się wirniki / bębny.

Ceramika: są droższe niż pozostałe trzy opcje, ale oferują najdłuższą żywotność i najlepszą gwarancję. Hamulce ceramiczne tolerują bardzo wysokie temperatury z bardzo małym blaknięciem lub utratą hamowania, gdy są mokre.
Jakie klocki hamulcowe najlepiej wybrać?
Wybierz półmetaliczne klocki hamulcowe do regularnej jazdy. Półmetaliczne klocki hamulcowe są zwykle doskonałym wyborem dla osób dojeżdżających do pracy, a ich cena jest bardzo korzystna.

klocki hamulcowe

Większość nowszych pojazdów jest wyposażona w półmetaliczne podkładki, ponieważ takie są zalecenia producentów samochodów. Nawet pojazd z wirnikami wykonanymi z twardszych metali bardzo dobrze znosi półmetaliczne podkładki.
Jeśli jednak regularnie używasz swojego pojazdu do bardziej wymagających zadań – takich jak ciągnięcie przyczepy na górzystą ścieżkę – możesz lepiej wybrać wysokiej klasy, w pełni metaliczne lub ceramiczne klocki hamulcowe.

Innymi słowy, przy wyborze właściwego materiału klocków hamulcowych należy poważnie rozważyć swoje regularne warunki jazdy i to, jak duży nacisk zostanie położony na hamulce – to kwestia bezpieczeństwa. Wtedy możesz mieć pewność, że nic złego nie spotka cię w czasie jazdy po trudnym terenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here